Andra april

(Ja, titeln är totalstulen från Novembers andra skiva - Andra November. Fast tekniskt sett är det tredje april idag)

Hela första halvan av dagen tillbringades i stallet, och lite till. Det underbara vädret ledde till en skritt-tur i skogen med sällskap och hästen skötte sig överlag mycket bra. Sedan blev det hoppning av ponnyn och ordentlig rykt. Eftersom ponnyn är alldeles för liten för att bli riden av mig, och vanlig löshoppning är för besvärligt att ställa i ordning så satte jag helt enkelt bara upp ett hinder längs staketet och smackade lite. Sedan hoppade hon helt själv en bra massa varv innan kondisen hann i kapp henne.. Underbara älskade ponny! Jag är så kär i henne, hon är väldigt snygg (och tjock!)
(men som vanligt, mer om detta på http://teaaftereight.blogg.se - där finns det bilder också!)

Under ridturen dök vårens första fjäril upp, en helt lysande gul citronfjäril! Samtidigt lärde jag mig att om den första fjärilen man ser är ljus så betyder det tur, och visst red vi hela vägen hem också!


Vrålhungrig kom jag hem till pannkakor som smakade ljuvligt.


Resten av dagen då? Jo, då var jag på Torp (köpcentrat en bit utanför staden) och fixade ny prenumeration på vår morgontidning (Bohusläningen) och shoppade massor! (Ok då, inte så jättemycket)

Det blev skor till min bröllopsoutfit (bara gäst, än så länge), ett par rosa med höga klackar och rosett fram och ett vitt sidenband till klänningen för samma tillfälle (det bandet som satt på matchar bara inte riktigt). Även om skorna var höjdpunkten (och dessutom på 20% rabatt), så blev det även en dvd-film (The Dark Knight - och ja, jag såg hela. Med bara två pauser), en Monty Roberts-bok (Hästarna i mitt liv - halva rea-priset) och en liten liten påskprydnad (även om tomten jag fick av mormor fortfarande står framme)


Och nu antar jag att ingen vill se en outfit-bild, därför kommer en.



Byxer - Vita, Någonstans i Finland
Tröja - Aerosmith, e-bay
T-shirt - Aerosmith, e-bay
Skärp - Någon dålig marknad någonstans i Sverige
Hår - Störigt oborstat
Gardiner - Sydda av mamma, tyg från Tygladan

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Ooh! Ge mig din Aerosmithtröja :D Fiiin!

2009-04-05 @ 13:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0