Händelserik dag

Hela morgonen spenderade i min mammas frisersalong, väntandes på att hon skulle få tid för mig. "Kom förbi strax efter nio" sa hon igår, men det blev inte riktigt så. Först gjorde hennes elev en permanent på henne (fast det slutade med att jag fick plocka ur spolarna och skölja) sedan kom några betalande kunder på drop in.

Till slut blev det dock min tur, och jag fick både klippt mig och färgat utväxten innan jag åkte hem igen.

Slängde ihop en snabb brunch (lunch för mig, frukost för Tobias) och åkte sen och hämtade Johanna, en gammal klasskompis från gymnasiet. Vi åt glass på Rådhuscaféet (som har stans bästa uteservering men bara konstiga glass-sorter) och gick en liten sväng på stan. Trevligt att få träffas och skvallar lite!

Efter det tog jag en tur till stallet, tömkörde Janni och red ut med Rebecca på Nisse.

Nu har jag hunnit äta kvällsmat och se klart hockeyn (sicken förlust.. inte bra.)
Börjar bli dags för sängen, ögonlocken trillar snart ner..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0