Englandsresan: Plasthästar i rörelse

Sista dagens morgon när vi vaknat upp på the British Racing School står ridning på programmet, på helt bockfria plasthästar. Skolans jockey-coachn (som vi märkligt nog aldrig träffade när vi var där) var dagens instruktör.
Duktig kille, och här kommer lite bilder.



Det första han gjorde var att plocka av tyglarna med orden "de här behövs inte" och jissis vilken balansträning det blev! Mycket mer rekommenderat än att träna på en vanlig häst utan tyglar.. Finns inga bilder på mig (inte som jag har iaf) men jag fick beröm för att jag hade en bra position!
Riktigt kul att höra, speciellt eftersom jag inte hade ridit galopp på typ ett halvår och knappast hörde något om det när jag själv var på skolan.. Detta kommer jag leva på länge!

Snuskigt dyr sådan.

Detta är den mest avancerade racing-simulator som jag någonsin sett, kanske i hela världen. Snuskigt dyr så klart, så det finns inte ett enda exemplar i Sverige än. Känsligare(?) eller i alla fall minst lika känslig som en riktig häst ska jockeysarna kunna träna på bland annat finish-ridning i en kontrollerad miljö.

Just här rider Kevin ett lopp på Ascot (som han förövrigt vinner, haha), jag bara funderade på om de hade kameror på alla jockeys i det loppet, eller om de var så säkra på att just den hästen skulle vinna..

Och nej, jag vågade mig aldrig på den.

Kommentarer
Postat av: Lesly

åhh vad coolt! får man göra så när man ska lära sig o rida eller är det bara ett spel?

2009-08-30 @ 01:39:29
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0