Amie och pojkarna

Det finns tre pojkar i min grupp och typ fyra-fem i advanced och nastan halften ar kara i Amie. Jattekul tycker vi andra, mindre roligt tycker Amie (forutom da de hjalper henne med halm och vattenhinkar och sant, da far de va hur kara de vill)

Amies blogg heter forresten amiesbetraktelser.worldpress.com, kika garna in dar.


Annars hor min labrador Elisabeth till en av favoriterna, det ar hon som ater upp alla brodkanter, kakor och annat som man inte riktigt orkar..


Idag har jag faktiskt lyckats borsta tanderna efter (den andra) frukosten ocksa, i normala fall brukar jag bara borsta direkt nar jag kommer upp ur sangen eftersom jag inte har tid senare, sa det var trevligt :)


Hittade en annons pa Gibsons igar (en hastaffar i Newmarket) om att de sokte personal till ett hoppstall med tavlingsmojligheter.. Blev lite jattesugen! Tank att fa sitta upp ordentligt, ha tyglarna ovanfor manken pa hasten och gora ett riktigt markarbete for en gangs skull. Eller att hoppa en bana.. Eller bara sitta i en ordentlig sadel!
Men jag haller mig nog till min nodlosning - stuteri.

I slutet pa nasta vecka ska vi (troligtvis) ut och rida pa rundbanan, sa jag antar att det ar da mitt ode forseglas (i alla fall nar det galler om man vagar rida sa fort eller inte)



Forutom att lagga in massa massa ny halm i min halmbox idag sa har jag stadat hela toaletten i vart rum - grundligt. (Verkade som den knappt vart stadad alls innan..) sa jag har vart jatteduktig. Kommer nog belona mig sjalv med en bra bok eller en tupplur och lite godis snart (ja, det blir ratt mycket godis pa det har stallet..)


For ovrigt ar vi den 226:e NVQ 2 foundation-kursen sedan skolan startade 1983. Lite coolt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0