Måndag morgon

Det här möter oss precis innan vår tjej-korridor börjar.
..och mitt huvud är så tungt, som min mamma brukade sjunga ungefär en gång i veckan.
Måndagar på BRS är alltid lite intressanta, mest eftersom hästarna har vilat en hel dag (och vila på det här stället är att stå i boxen 24 timmar istället för 20). "The horses are a bit fresh", som lärarna säger här, och med min fina tur fick jag en häst som inte bara vilat hela söndagen, utan haft boxvila i flera dagar innan dess (som om de gör någonting annat annars), och var lite mer fresh än de andra. Quiet Reading är hästens namn, och jag tyckte riktigt bra om honom när han slutat bråka med mig.

Vi är tre tjejer som frivilligt stannat kvar inne och tränar istället för att vara ute på rundbanan och leka kamikaze-piloter, och idag tränade vi på något så trevligt som kort galopp. Riktigt bra gick det också!
Andra turen red jag The Eens, och som vår tränare så snällt valt ut för att vi skulle träna på att rida starka hästar (och det hade hon lyckats pricka helt rätt!) Efter en ganska kort lektion i ridhuset fick vi lämna tillbaka monstren i sina boxar och testa samma sak på plasthästarna istället - de var mycket mer lätthanterade!

Annars var det en ganska bra måndag, vi hade matte-grejs (typ inlämningsarbete, kallas key-skills) istället för eveningstables, så vi mockade bara en gång idag! Lite ringrostig kände jag mig allt, trots betyg i matte D.

Vår fitness-lektion var däremot jobbig, vi sprang typ idioten på parkeringen utanför skolan (som verkligen är sjukt upplyst). Inget varmvatten har vi heller, så alla är svettiga och fina. Vi får väl försöka duscha lite imorgon, efter lunch eller så. Lika lortiga är vi allihopa i alla fall!


En lite rolig sak med BRS är att de är fruktansvärt stolta över sig själva; här kommer lite bilder..

så här ser trappan till tjejernas våning ut.

Trappan upp till vår våning.

Det här möter oss precis innan vår tjej-korridor börjar.

Och denna skylt möter oss när vi väl kommit upp..

Ett helt vanligt fönster.

Inte ens ett helt vanligt fönster slipper undan, tänk om vi glömmer bort var vi är?

Fast lite roligare blir det allt..

Men lite humor har de i alla fall, för detta är vår dammsugare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0