Next stop: Newmarket

Imorgon bär det av till England, Ryanair flyger från Göteborg City Airport i Säve 10.15 - förhoppningsvis är jag med på planet (utan att åkt dit och behövt betala för övervikt).
Totalt åtta svenskor kommer bli mina kurskamrater på The British Racing School - och förhoppningsvis även goda vänner! Skolan är ett internat där vi kommer bo, andas och leva hästar och galopp i nio hela veckor innan de kommer släppa iväg oss till olika tränare (där vi kommer vara kvar i minst 7-8 månader).
Hela England ligger då framför våra fötter - men ändå, de flesta stannar nog i trakterna runt Newmarket - galoppsportens Mekka.
Summa summarum kommer det att bli cirka ett år i England, och där har vi namnet på bloggen!

Ska snart hoppa i duschen, försöka komma på de sista sakerna jag glömt att packa, ladda mp3-spelaren (ta med lite svensk musik så att du inte glömmer fosterlandet, som pojkvännen och sambon sa), sedan ska jag sova lite.
Försöka i alla fall.

Nästa inlägg kommer nog från Newmarket, så ni får ha överseende med att vissa bokstäver inte kommer vara kompletta..


Hästen som har lärt mig allt jag kan.

Huckleberry Finn - hästen som har lärt mig allt jag kan.


Allt jag hoppas på nu är snälla hästar och god mat - resten får gå som det går!

Kommentarer
Postat av: sara

hej du! hur går det? får nog skicka ett brev till dig någon dag =)

väldigt bra och fint kort om jag får säga det själv :) är glad över att jag fick träffa honom en gång iaf. satt jag inte på honom också tro? JO det gjorde jag. var livrädd. han var stor! :O hoppas du har det bra. det verkar som det :) är avundsjuk! :)

2009-02-06 @ 16:35:37
URL: http://ponyexpress.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0