Också var det ju det här med val..

Jag ville verkligen rösta, och jag försökte faktiskt läsa in mig lite på det.

Hade fullt upp med att leta bröllopspresent och allt annat sånt dagarna innan, men igår tittade jag och Tobias igenom lite debatter på Svt-play, och vi försökte verkligen.

Tyvärr hittade jag ingenting bra att rösta på, och röstkortet låg fortfarande hemma hos mina föräldrar, så jag visste inte var jag skulle rösta heller. Det är lite pinsamt, men jag erkänner: Detta val var jag en soffliggare.

Ingen i min direkta närhet verkade bry sig om valet, mina föräldrar till och med flydde landet! Och att röstkortet från Finland kom före det svenska verkar vara ett tecken på att inte ens valmyndigheten bryr sig. Fast allt detta är bara bortförklaringar, jag hade nog inte röstat ändå.

För krångligt och för lite information, bara SD som besvärat sig med att stoppa något i brevlådan. Och vem vill egentligen gå ut och söka information själv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0