Kalabalik

Första turen idag red jag Bedevil, och låg ungefär 5 cm bakom Amie på Shinko istället för 5 längder.. Däremot gjorde jag allt för att minska tempot, men ja, att luta sig bakåt och dra i tyglarna samtidigt som man inte får ta dem från hästens manke är fysiskt omöjligt och därför ganska svårt. Jag antar att Denness såg att jag försökte, för hon skällde inte på mig i alla fall.

Andra turen hade jag Tulsa (som trots namnet är en pojk), och jag red jättebra. Tyvärr red inte hon som var framför mig lika bra.. Den hästen gick alldeles för fort, och hon lyckas varva mig. Att få en annan häst som helt plötsligt dyker upp i en jäkla fart på ena sidan skrämde min lille pojk rejält. Han började resa sig lite/bocka/hoppa åt sidan och allt annat som de gör när de är rädda - i galopp. Det slutade med att vi hamnade upp på banken (dit man egentligen aldrig får rida upp), och då hon framför fortfarande inte får stopp så drar jag mig mot resten av gruppen som skrittar i mitten. Dit får man egentligen heller inte gå, men min stackare var så rädd så jag hade inget val. Tyvärr hoppade den andra hästen också upp på banken och sprang mot de andra - i full fart. Lite kalabalik, och ett tråkigt slut på en annars bra ritt.

Efter ridningen skulle jag och Ronja få vårat National Insurance Number, som man tydligen bara måste ha. Skönt att skolan håller ordning på sådant..


En av de engelska tjejerna fick massa paket - idag igen! Jag fick inte ens ett vykort.. :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0