Snäckskalsbankarna

Snäckskalsbankarna i Uddevalla är en av världens största, och sevärdighet redan på Carl von Linnés tid.
Idag finns bara ca en tiondel kvar (enligt en av informationsskyltarna), men det är fortfarande sevärt och har en helt unik, kalkrik, miljö.



Såhär ser det ut på lite avstånd. Ett helt berg av snäckskal!

Där finns massa kul snäckor.

Skalbanksmuséet ligger också här, litet med har det mesta.
I sjön går det att fiska karp, om man har fiskekort vill säga.

Enligt lag, alltså.

Ställer är fridlyst också. Enligt lag.



En gärdsgård hittade vi när vi gick upp en bit i skogen.



Mamma var mest intresserad av blommorna. Denna satt på ett träd, tror jag.

Jag leker paparazzi.

Hittade mina föräldrars hus också, där bor de!


Kommentarer
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Åh va fina bilder!

2009-05-05 @ 10:41:09
URL: http://tgif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0