Det omtalade Svt-besöket

Av en slump gick jag och Anna förbi Svt i Luleå när jag var där uppe, och såg på en skylt att de skulle ha öppet hus dagen där på. Vi knallar dit och det här var det vi såg.



Så här såg det ut. Utanför, alltså.



Den här människan har lyckats skrapa ihop lite fler än de två jag lyckats med (två presspass men till samma ställe alltså, Anna var med även då). Nej jag är inte alls avundsjuk...



Lite längre in i lokalen (på övervåningen, för att vara exakt) inser jag att de är en blandning av min pappa och pojkvän som jobbar där. I alla fall om man ser på böckerna. Kan ni gissa vilka som tillhör vem?



Så här ser det ut när de gör lokalnyheter där uppe i norr. I alla fall sett från kontrollrummet, ser man på tvn istället ser det ju helt annorlunda ut.. Alla som ville fick chansen att stå framför kameran och bli filmade, men vi tackade artigt nej.



Att göra väder var nog mer vår grej. Anna var först ut och kunde knappt slita sig! Jag måste dock säga att det är mycket, mycket svårare än vad det ser ut på tv. De står framför en blue-screeen och kan kika på små monitorer så att de pekar på rätt ställe och inte bara skymmer alltihopa.



Själv skyller jag alla eventuella tillkortakommanden på fotografen. Anna alltså (;

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Jasså...i vilket band då??

2009-09-26 @ 11:28:32
URL: http://vildasmamma.blogg.se/
Postat av: Lowisa

Haha okej är dom bra? ;o asså i-buddy :P

2009-09-26 @ 16:23:12
URL: http://ingetlivdotcom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0