Lite sent..

Men bättre än aldrig!

Det blev visst en liten fest här ikväll, först hängde en basist med hem från Harrys, sedan dök Pelle och Ulrika upp, och sen två till av Tobias kompisar. Har dock vart helt nykter hela kvällen, men nästan somnat ett par gånger..

Här kommer de utlovade bilderna, första är på min nya hårfärg.

Snyggt?

Kanske inte den bästa av bilder, men det syns att jag inte är helt blond längre. Färgen blev väldigt lyckad faktiskt (som allt annat hår mamma lägger händerna på), fräsch utan att vara för mörk.


Och nu till balkongen;
Min gröna oas på balkongen

Mitt gröna hörn på balkongen, kryddor och bär. Alla mår ganska bra faktiskt, det växer så det knakar!

Lite sent bara

Bildbeviset på att mina smultron har börjat blomma - igen! Sist bar de ingen direkt frukt (till skillnad från jordgubbarna som kom i överflöd), så vi får se hur det går denna gången.. Meningen är att de snart ska slippa sina krukor och grävas ner i en av mammas rabatter, för bättre chans att klara vintern. Kryddorna åker nog in i växthuset, men först ska jag försöka hitta någon bra sida där det står hur man torkar dem. Persiljan vet jag att man kan frysa (visst är det den man fryser?) men resten då?

Någon som har några bra tips?

Kommentarer
Postat av: dadda

Sv: Tack! =)

2009-09-02 @ 01:39:37
URL: http://chickss.blogg.se/
Postat av: rebecca

Hej, söt blogg :)



skulle bli jätte glad om du ville hjälpa mig att vinna en symaskin.. Allt du behöver göra är att gå in på länken och rösta på nr.9

http://www.skovdesymaskiner.se/contest2.html



puss.

Postat av: Natha

sv: Jo det lutar åt Alice cooper, ska bara försöka hitta någon som vill följa med, inte det lättaste :/

2009-09-02 @ 13:46:06
URL: http://nostawen.blogg.se/
Postat av: Jenna

Nej vad smart:) Det borde jag också köpa ;)

2009-09-02 @ 18:19:10
URL: http://yen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jo, det är persilja man fryser..! Tror även det funkar med dill... Man kan nog torka kryddor i ugnen, då har man på väldigt låg värme plus att man inte stänger luckan helt... Tror jag iaf :P Jag kan fråga mamma.

Kram Johanna

2009-09-03 @ 21:46:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0