Morgonstund..

Då jag måste gå upp 05.40 varje lördag då det är dags att jobba resulterar det att jag måste börja vakna tidigt senast på onsdag morgon för att inte komma ur rytm. Fredag ställs klockan på 06, men någon halvtimmas snoozande är okey. Då sambon jobbar natt och helst sover till minst tolv på dagen leder detta till några smärre störningar.

Vi äter inte frukost tillsammans, och när jag sedan är vrålhungrig är han knappt sugen på lunch. När jag går upp tidigt på morgonen blir det varken tv eller musik, och när jag lägger mig jättetidigt på kvällen får han stänga av ljudet på datorn.

Jag har dock kommit på små knep för att underlätta. Lagom till lunch (ja, frukost för honom då) så gör jag pannkakor. Briljant, eller hur?

Normalt är min plan varje morgon efter frukost att börja göra någoting nyttigt, men som ändå är tyst. Ungefär att dammtorka eller städa toaletten eller diska lite försiktigt kanske. Dock inträffar detta ytterst sällan. Idag var det faktiskt solens (och lite Roger Moores fel) att det inte är skinande blankt när han vaknar. Det är nämligen fruktansvärt fint väder ute, och det är ju så skönt att sitta där i solen på balkongen och läsa en bok och när det liksom bara fläktar sådär skönt och lagom ibland..

Har i alla fall plockat in all ren tvätt i garderoben, så lite nyttig är jag allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0