Första turen på rundbanan!

Sisådär nästan en vecka efter alla andra gjorde jag idag min första tur på rundbanan, och det var verkligen jätteroligt!
Vi började i ridhuset, där jag red både min häst Free to Roam och Laurens häst Drumochter (vi bytte och galopperade ett par varv på varandras hästar), sedan gick vi ut.
Jag och Free to Roam (min kompis, den där hästen) gick först och vi skrittade runt rundbanan, den första hästen travade iväg lite och sen galopperade den ikapp de andra som fortsatt skritta. Väldigt bra övning som gick helt utan problem, alla skötte sig utmärkt!

De filmade ritten och min stil var inte så jättebra (händerna för högt upp och förstor brygga, men det visste jag redan då), men då vår tränare Mrs Donnolly sagt åt oss att bara ta ett varv i lugn galopp för att känna på banan lite så är jag jättenöjd, för det gick lugnt och fint till. Free var på väg att öka ett par gånger, men jag tog tillbaka honom lite med typ en halvhalt (eller liknande iaf) och han lyssnade jättebra.

Imorgon ska vi ge oss ut redan vi sju för att hinna rida på rundbanan själva innan de andra kommer.


Första turen hade jag Quiet Reading, och eftersom det bara är jag som rider honom just nu (han har vart sjuk och stått) så var han lite övertaggad idag. Hoppade, bockade och mesade sig gjorde han..
Säg till honom sa vår tränare, och jag sparkade till (vilket känns väldigt, väldigt fel på en galopphäst) - och det funkade! Sedan stack han med mig en sväng och helvete vad arg jag blev! HÄSTJÄVEL skrek jag, så det är tur att Mrs Donnelly inte pratar svenska, men sen stack han inte mer (även om han allt hade velat).

Du är stark sa hon sen, jag är inte stark, jag är arg svarade jag, men herregud vad trött jag var sen! Armar, ben, allt var helt skakigt! Men så gick hästen fint resten av lektionen, så det var värt att bli både arg och trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0