Harry Potter och IKEA

Efter sisådär fyra och en halv timmas sömn tvingade jag mig själv ur sängen och gjorde mig i ordning för att möta mina två vänner Jessica och Johanna på Torp.

Vi skulle ner till Göteborg för att äntligen fått sett Harry Potter filmen, ni som läst tidigare inlägg vet att det inte gick så bra sist. Idag flöt allt dock på som det skulle, till och med Tingstadstunneln gick relativt smidigt!
Kom fram utan allt för mycket besvär, köper lite godis och de obligatoriska popcornen. Sätter oss på våra väldigt trevliga platser (satt vid en kant utan störande folk på utsidan och med jättebra sikt) och sen bar det iväg.

På det stora hela var filmen bra, helt klart sevärd, men i bilen på väg hem kunde vi räkna upp alldeles för många viktiga saker (viktiga enligt mig och Johanna iaf, Jessica slutade läsa när hon hörde att Dumbledor skulle dö) för att det skulle vart riktigt bra.

Vi var dock inte redo att ge upp dagen redan efter filmen (även om klockan hade blivit närmare fem) utan styrde kosan mot IKEA där Johanna hade fått order om att köpa 110 keramikmuggar. De är tydligen fest på gång ute i Dingle (;
Självklart blev det lite köp även för mig, det är ju inte så ofta som jag har vägarna förbi.. Blev en förvaringslösning till kläder som jag verkligen saknat, och lite andra småsaker som jag märkt har fattats här hemma.
Höll mig under 300:- i alla fall, ganska duktigt om jag får säga det själv.

Imorgon blir det garderobsrensning och (förhoppningsvis) ordentlig ordning på kläderna.


Kommentarer
Postat av: frida

hej fin blogg kolla gärna in min blogg ;)<3

2009-07-23 @ 21:06:28
URL: http://lippsdontlie.blogg.se/
Postat av: EMMA

den nya Harry Potter är bra :P

2009-07-30 @ 11:11:13
URL: http://emmyni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0