Beginners och Blue Lagoon

Lördagar är av någon anledning alltid händelserika..

Det börjar med att våra kära beginners fortfarande står och mockar klockan nio när det är dags att gå till frukost. Inte ens vi var så sega i början, de hade då hållt på och mockat i en och en halv timma utan att få klart två boxar. Helt under all kritik. Vi lärde oss minnsann att man fick springa med mocksäcken om så krävdes!

Det blev frukost ändå till slut, och efter det åkte vi in till stan. Köpte en snygg Stella McCartney tröja på TK maxx - i ekologiskt fair-traid bomull från Afrika, och minst £5 per tröja skänktes till välgörenhet. Väldigt bra deal om ni frågar mig, sedan hade den ju the Beatles på också och det gjorde det ju inte sämre! Bettan köpte en likadan så nu går vi runt och är allmänt snygga.

Efter det blev det lunch på Waggon and Horses (köttfärsås och spagetti - riktigt gott!), lite mer shopping (köpte en klipp-och-klistra bok om hästens anatomi), och sedan avrundade vi på The Golden Lion - en annan av pubarna i stan.
Där köpte jag en efterrätt (Chocolate Brownie Sundae) och en Blue Lagoon.
Vi visste väl inte riktigt om man fick dricka sprit på den lediga tiden egentligen (på hostelet är det totalförbud), men vi bestämde oss för att en drink inte kan göra någon större skada (inte så att vi börjar mocka skevt eller så efter det direkt, och rider gör vi inte förens på måndag morgon ändå). Riktigt gott var det i alla fall!


Sedan slutade dagen med att några puckon som druckit alkohol hade blivit upptäckta (eller jag, inte individerna men alkoholen), Sinead (även kallad rumpan eftersom hon både har en stor och beter sig som en) fick en liten utskällning av mig eftersom hon är en lat (valfritt fult ord), jag skällde på några beginners som väsnades i korridoren, läste lite och sov.

Den vanliga lördagstraven på rundbanan med intensivkursen gjorde vi också, jag hade Flygaren igen och det gick lite mer vilt till än vanligt (Quiet Reading som ställde till lite bus), men ganska trevligt ändå :)


För övrigt så har våren kommit nu, solen värmer i ryggen och fåglarna kvittrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0