Goda grönsaker?

Alla som känner mig vet att grönsaker inte är någon favorit, och förutom den obligatoriska löken (vi gör ganska mycket köttfärssås hemma..) så hittar man endast i nödfall en stackars gurka i kylskåpet. Dock brukar den inte längre vara i ätligt skick. Därför kommer det nog som en överraskning att jag ska börja odla grönsaker.

Ärtor, närmare bestämt. Pappa mutade mig med en hundring (och växeln som blev över då) om jag köpte ärtor och odlade åt honom. Med pris på 10:- per ärtpåse tyckte jag att jag gjort en riktigt bra affär, tills jag insåg att jag måste gräva upp hela odlingsplatsen..

Nåja, så här ser det ut hittills i alla fall:

Full fart i trädgårdslandet!

Har grävt upp landet (eller gräsmattan kanske jag borde skriva), tagit bort en massa jobbiga rötter och väntar nu på att det ska bli rätt temperatur för ärt-plantering.

Kommentarer
Postat av: Regina

Roligt! det är mycket godare att äta något man fått kämpa lite för :)

2009-04-28 @ 18:31:21
URL: http://reggs,blogg.se
Postat av: Tobias Korrekturläsare

"Ärtor" stavas det. Samt "gräsmattan".

2009-04-30 @ 15:12:40
URL: http://garden.istheshit.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0