Rambo Waltzer

Under min tid på BRS hade jag lite olika passhästar, men alltid Rambo Waltzer. En ganska stor brun häst vars man aldrig ville ligga stilla på off-sidan. Han var fruktansvärt snäll och gillade att bli kliad i pannan. Ganska lättmockad var han också, det mesta låg mest i mitten, mwn jag behövde bygga en ny bank nästan varje dag.

Pengar hade han vunnit i sina dar också, en sisådär £120.000 har jag för mig att det var.

Och nu har jag fått veta att han är borta.
Det är lite sorgligt, måste jag medge. Han var en stor del av mitt liv en väldigt intensiv period, och det är tråkigt att han inte fick sluta sina dagar med ett riktigt hästliv, med gröna hagar att gå i varje dag.

Nu slipper han i alla fall att stå i fönstret och längta ut..




Amie har tagit en fin bild på mig när jag kratsar Rambos hovar.

Jag och Rambo när det begav sig. Vi håller på med evening stables och jag är strax klar, ska bara kratsa klart hovarna och rykta lite. Det verkar vara helg, eftersom hovoljan inte är framme. Amie är den som håller i kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0