Lite pund fattigare..

Nu ar det helg igen (vi gar egentligen bara fyra hela dagar, sedan smygstartar helgen pa fredag och sondagar ar vi nastan helt lediga pa!) Vid lunchen pa fredagar far vi varan "veckopeng" av skolan, men jag kan saga att jag gar back anda (; Forra helgen kopte jag mat och nya skor, denna har jag kopt mat (vi maste ju ha nagot att ata som forsta frukost och kvallsmat) och lite nya ridklader (ett par allvadersbyxor som ar typ vattentata, en ny ridtroja, Kyrka K-sockar och understallstroja) En skal att ata frukost ur (det finns ingen "allmann" service eller bestick har), lite nya trosor och sockar.
15 £ i veckan racker inte sa langt!

Vagar knappt tanka pa sen nar jag ska ha egen ridhjalm och sakerhetsvast..

Annars har bade vi och hastarna fatt sovmorgon, och bara en ridtur idag (da vi travar runt i manegen bara).


Fotbollen igar gick ratt bra, vi slutade tvaa av tre lag ( vann mot det andra laget fran skolan och forlorade mot ett stall-lag som typ har tranat massor och har battre kondition och kanner varandra) Inte illa anda for tva traningar bara, sjalv var jag malvakt och fick faktiskt ganska mycket berom!


Just nu ar jag sjukttrott och har i Commonroom spelas massa dalig musik pa tvn - jattehogt! Funderar starkt pa att ga upp till mig igen och typ lasa lite eller natt..

Liten rolig detalj ar anda att vi tranat pa en sak har som vi nar jag red pa ridskola kallade for "galoppleken", man travar pa ett ganska tajt led ocksa galopperar den forsta hasten i vag for att bli den sista hasten, om  ni forstar. Skitbra traning pa att halla hastarna (aven om alla inte ar lika latte ;)

Just det, forsta svenska tjejen har gett upp och akte hem igar.. Jattetrakigt tycker jag, verkligen trevlig tjej, men hon kande att hon inte riktigt orkade med tempot (och att hon var vegetarian och den maten inte var tipptopp hjalpe val inte till heller.) Innan har en engelsk tjej ocksa akt hem, men vi som ar kvar verkar stanna i alla fall :)


Vid "tea-time" igar (inte for att de serverar te men, ja) fick vi vara BRS-jackor och t-shirts sa nu ser bade vi och advanced (de som ar lite langre in i kursen) lika dana ut och vi har blivit BRSare pa riktigt!

Hade visst fatt mina 100 ord om att vaga publicerade pa lunar ocksa, lite ovantat :)


Kallt var det i alla fall imorse, rakade spilla lite vatten nar jag skulle byta i hinkarna - det fros direkt! Tur att solen lag pa under dagen sa att det hann tina lite, vissa vattenkranar hade ocksa frusit imorse.


Nae, det hander verkligen massor har, men jag kan ju inte ens skriva halften! Nu ska jag lamna denna disco-liknande hala for att mysa lite pa rummet istallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0