Snälla hästar

Idag skyndade sig vår lilla grupp på morgonen, och lyckades gå ut en halvtimma innan alla andra så att vi hade rundbanan för oss själva en stund. Jag satt, precis som igår, på Free to Roam. Vi gjorde även samma övning idag - en galopperade runt medans vi andra skrittade på banan. Lagom till att den andra gruppen dök upp gav vi oss ut på ett stort fäl - the 50 acers. Där galopperade vi runt en och en på vår egna lilla volt på snälla och lugna hästar, hur trevligt som helst!

Nästa tur fick jag Harlov - Bettans passhäst (alltså hästen hon mockar och tar hand om). Det var en väldigt, väldigt snäll fuxpojk. Vi var återigen ute och galopperade på det stora fältet, och allt gick utmärkt tills Naomis häst stack med henne. Eftersom vi red var och en för oss själva så påverkades inte våra hästar alls av att kompisen försvann in i fjärran, men vi ryttare blev lite uppskrämda. Allting slutar dock lyckligt och vi tre som var kvar på fältet fortsatte och rida när det visat sig att allt gått bra med Naomi.

Jag galopperade runt där på det 50 hektar stora fältet med nästan helt långa tyglar (hade kontakt nog att styra hästen), på en galopphäst som tävlat och måste driva honom! Väldigt konstig känsla, men trevligt. Kommer nog inte hända någon mer gång på det här stället..


Imorgon finns inte vår lilla grupp längre, utan vi ska börja rida med de andra igen.. Det kommer bli både roligt och nervöst! Idag hade nämligen flera utav dem åkt av, hästarna sticker lite hej vilt, hästar börjar rulla sig och allt annat omöjligt händer.


Dagarna går verkligen fort här! Imorgon är det fredag igen, och då börjar helgen!

Just det, semle-vykortet jag fick igår hänger nu på min fina anslagstavla och gör mig lika sugen varje gång jag går in i rummet..


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej katta :) har nu äntligen fått tummen ur och kikat in din roliga blogg. Verkar som du har de bra och att hästarna inte sticker me dej allt för mkt du klarar dej väll bra antar jag tack vare benny haha. Här hemma är allt som vanligt iaf och de sparkar som bara den i Mimmis mage nu... De ska bli så kul när de lilla livet kommer ut.



Ses när du kommer hem puss och kram

2009-02-20 @ 22:05:47
Postat av: Rebecca

Hej katta :) har nu äntligen fått tummen ur och kikat in din roliga blogg. Verkar som du har de bra och att hästarna inte sticker me dej allt för mkt du klarar dej väll bra antar jag tack vare benny haha. Här hemma är allt som vanligt iaf och de sparkar som bara den i Mimmis mage nu... De ska bli så kul när de lilla livet kommer ut.



ses när du kommer hem puss och kram

2009-02-20 @ 22:07:52
Postat av: Rebecca

ojdå de blev visst dubbelt ;) märks att ja inte är så van vid sånnt här.. faktiskt första gången ja komenterar någons blogg :P

2009-02-20 @ 22:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0