Vilken härlig dag!

Idag var en helt underbar dag! (eller ja, ridningen alltså. mockning är aldrig underbart)
Första turen red jag Quiet Reading igen, och han var lika fin och känslig som igår. Nästan lite seg ibland, men hellre en galopphäst som man får driva lite än en som skenar iväg med en..
Sedan bytte vi hästar, så jag red Leggies Legacy och Ulundi också, där Ulundi var sådan att han lätt blev lite stark och svår - om man inte gjorde helt rätt. När det blev rätt däremot, då var han en dröm att rida!
Jag börjar få in den rätta tekniken nu, och det är så himla skönt när man kan få bevis på att man faktiskt gör allt rätt!

Andra turen hoppade vi!

Det var nog det roligaste jag gjort under hela tiden här, även om det inte riktigt är samma sak att hoppa en galopphäst som att hoppa en som kan hoppa och har lite teknik. Hindren var väl inte riktigt heller något att skryta om, hade nog knappt använt dem som uppvärmning hemma (så små var de!), men det spelade ingen roll, det var jätteroligt ändå.
Äntligen gjorde vi någonting som jag kan på riktigt!
Red Free to Roam, men sedan fick Naomi honom (hennes häst var lite stark och hon hade aldrig hoppat innan), så då red jag Tammuz istället. Han var väldigt stark och lite halvjobbig, så det kändes typ som att rida Benny i början (;


Ingen kvällsmockning idag heller, vi har fortfarande Keyskills.. Men jag fick klart matten idag i alla fall.
Duscha hann jag också att göra - i varmvatten!
För att göra dagen ännu bättre fick jag brev hemifrån också, duktiga, älskade mamma skriver massor till mig!

Hoppas att ni har det bra där hemma, här har hela dagen varit underbar!


Kommentarer
Postat av: Tobias

Skönt att se att du kör med svenskt tangentbord, blir lättare att första vissä örd nu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0