Andra dagen..

..ringde inte Here comes the sun forst som jag planerat, utan Jennys (min rumskamrat) fula mobilsignal. Typiskt nar man vill ha ett trevligt uppvaknande.

Ligger alltid steget efter, men ridningen har gatt helt ok i alla fall. Forsta hasten lite tossig, andra perfekt skolhast. Mina passhastar (de vi mockar, matar och borstar) heter Rascal och Rambo Waltzer. Rambo har vart en riktigt duktig galopphast och sprungit in £108,409 prize money! Snall ar han ocksa.
 Hastarna jag red hette McCracken och Scarborough Flyer, i den ordningen.

Larde oss att mocka och "tacking up" - gora iordning hasten for ridning, men jag kan anda inget av det bra. Mocksackarna ar tunga och tempot sjukt hogt, men jag antar att man vanjer sig. Ingen traningsvark an sa lange i alla fall!

Annars ar dagarna mest langa, matrasterna for korta och fa.

Mest av allt ar jag sugen pa en dusch just nu, men det gar inte innan vi gjorde vara "blockjobs" - olika stallen pa vart hostel som ska stadas. Blockjobs kan ropas ut nastan nar som helst pa kvallen - och da vill man inte sta i duschen!

Nu ar det dags for nasta att fa datorn men..

Post kan skickas till:
Katarina Ramo, course 226
British Racing School
Snailwell Road
Newmarket
Suffolk
CB8 7NU

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ska bli jättespännande att följa dig under det här året. Verkar tufft! Och jag ser framför mig ungefär som hur det är i filmen "en officer och en gentleman" där ni får slita som djur... men det ändå blir ett lyckligt slut! :-) Lycka till!

2009-01-27 @ 21:23:44
URL: http://www.brukstorpets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0