OffOn.

Min underbara rosa Nokia har tappat en ytterst viktig funktion - det går inte att ringa.
Eller rättare sagt, den går att ringa från och till, men folk hör mig trots att jag inte hör dem. Den fyller inte sin funktion i alla fall.

Detta ledde till att jag, min pappa och inköpskvittot gick tillbaka till affären där den är köpt. Nu är min underbara rosa telefon på service och jag kommer få tillbaka den om en månad eller så. Har jag tur är den lagad, har jag otur måste jag betala för det och har jag riktigt otur måste jag betala 400:- för ingenting.

Var dessutom tvungen att köpa en ny mobil, den billigaste Nokia jag hittade, bara för att upptäcka att det inte finns ett enda nummer i kontaktboken. Så alla vänner som läser detta och har mitt nummer, smsa ditt namn till mig så blir jag glad.

Varför kan jag inte vara utan mobil då, det handlar ju bara om en månad eller så? Finns flera bra förklaringar till det; nummer ett blir väl om jobbet ringer. Kan vara dumt att missa chansen till cash på grund av att jag är telefonlös. Ingen hemtelefon och Tobias mobil fungerar inte heller (han ska få min skräpmobil sen). Anledning nummer två är minst lika bra, tänk om jag ramlar av i skogen och bryter ett ben? Eller att min ridkompis bryter ett ben? Eller att hästen blir skadad? Jobbigt att inte kunna berätta vart man är eller vad som har hänt..

Allt detta gjorde mig dock väldigt sugen på att fixa hemtelefonabonnemang, jag har ju faktiskt en sprillans ny telefon i garderoben.. Fast å andra sidan är det ju en extra utgift.

Kommentarer
Postat av: PillaVill

Va bra att du gillar dem, det kommer mer klurisar inom kort. Måste bara hitta tiden..=)



Men vad tråkigt med din mobil. Jag har precis fått en ny, men min förra har varit sönder sedan november! Lyckligtvis kunde jag ringa. Men högtalarfunktionen funkade ej, så endast vibrationer fick jag lyssna till. En knapp hade lossnat och en annan slutade fungera. Var pinsamt och plocka upp en sån luffar-mobil. Men ny har jag den nya SonyEricsson T707 också rosa!

Men som du säger den är viktig när det gäller skog och annan ensamhet.

2009-07-27 @ 22:09:40
URL: http://pillavill.blogg.se/
Postat av: Lisa Martinsson

jag har en tävling på min blogg :) lottar ut ett presentkort :) Va med och tävla du med ? :D

2009-07-28 @ 15:20:01
URL: http://lisamartinsson.blogg.se/
Postat av: cathie

Gud vad jobbigt det där med telefonen :(

2009-07-28 @ 15:20:15
URL: http://cathie.se
Postat av: emelina

fin blogg :) KRAM<3

2009-07-28 @ 21:57:38
URL: http://elsaemelinasjosten.blogg.se/
Postat av: angelica

fin blogg! kika gärna in på min och kommentera lite! (:

2009-07-30 @ 13:49:58
URL: http://angelicaisabell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0