That extra half an inch

Gårdagen hade egentligen ett Lisebergs-besök inplanerat (favorit i repris, födelsedagspresent från Tobias, precis som förra året), men då vädret såg aningen ostabilt ut valde vi att vänta.
Bra eller dåligt val? Tja, båda var för en gångs skull lediga, men ösregnade det hälften så mycket i Göteborg som här i Uddevalla när skurarna kom så var det nog skönt att vara hemma istället.

Det blev en tur till stan också, satte in lite småpengar på banken (så nu är våra spargrisar sorgligt tomma) och kikade in lite snabbt på Bokia. Fick ett presentkort i födelsedagspresent, som jag passade på att använda på en bok jag sneglat på länge, men inte köpt.

av Victoria Beckham

Bara titeln är ju underbar; that extra half an inch. Så onödig, men så läcker.

Pannkakor till middag, sedan lämnade jag Tobias i Skäleryr där han och några vänner skulle spela musik kvällen lång.
Jag tog en tur till Torp och köpte mig en laptop-cooler (den kemiska varianten, är inte så sugen på en stor grej med massa fläktar som låter) och kikade runt lite på rean på Hööks. Halva rea-priset är ju riktigt bra, men det jag ville ha till hästen fanns bara i ponnystorlek och ridbyxorna jag kikade på var för stora.

Lite senare på kvällen fick jag ett mail från e-bay, en säljare av en galoppsadel hade accepterat mitt bud och efter ett telefonsamtal till mamma så slog jag till. Nu hoppas jag bara att posten inte tar för låg tid på sig, och att tullen jag säkert råkar ut för inte blir för dyr. 168 USD slutade det på, med frakt och allt.

Resten av kvällen ägnade jag åt att städa.


Kommentarer
Postat av: therese

åhhh, den vill jag också läsa :D

2009-07-30 @ 12:29:54
URL: http://teherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0