Två fågelholkar i en biosalong

Planen var picknick och biobesök, vi hade planerat in i minsta detalj. Muffinsen var nybakta, biljetterna smidigt köpta över nätet och jag stod redo för avfärd.
Kanske borde jag anat att kvällen skulle vända i en liten annan riktning redan då, för regnet börjar ösa ner och överger snabbt tanken på att sitta i Hasselbacken till förmån för min faktiskt ganska rymliga balkong. De tre krukorna med bär och min låda med kryddor fick göra bakgrunden istället för stora träd och välansade rabatter.
Sällskapet var det dock inget fel på, utan vi hade till och med väldigt trevligt.

Sedan över till del två av denna kväll; biobesöket. Harry Potter var filmen vi ämnat se, och trots att vi faktiskt var lite osäkra på dess premiärdatum så hade det inte vart några problem att köpa biljetterna på nätet. Det blev inte de bästa platserna, men ändå helt ok. Så jag drar visakortet i biljettautomaten, de ramlar ut och vi köper popcorn.
Säger till min vän som stod i kassan att vi minsann vart duktiga och köpt biljetterna hemma den här gången..
Det skulle jag inte gjort.

Vi går ner för den röda trappan och håller fram biljetterna. Biljettriverskan ser lite förbryllad ut.
"Det här är biljetter till Harry Potter" säger hon.
Ja, säger vi.
"Alltså till den 15" säger hon.
Jaha, säger vi. När är det då?
"Nästa onsdag"
Eh, nu börjar vi bli lite fundersamma.. Det är nog bara det klassiska "va?" som slipper ur oss i det här läget.
"Ja, filmen har ju inte haft premiär än"
Nähä, säger vi.

Vi beger oss mot kassan som två fågelholkar, min kära vän skrattar åt mig och ordnar ett återköp.
Eftersom vi stod där med våra popcorn och vår dricka väldigt biosugna så får vi biljetter till en annan film som började bara minutrarna senare, The Proposal.

Som tur var tyckte både jag och min vän att filmen var riktigt rolig, men vi är nog lite noggrannare med att kolla datum i fortsättningen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0