Hembiljetten är bokad!

Rakbanan i kombination med nervösa hästar och en lärare som bara skriker fungerade inte riktigt.
All glädje försvann, kvar var bara rädsla och nervositet.

När någon skriker på dig från en bil att du rider så dåligt att hästen kommer att bryta ett ben, och att du måste hålla hästen när den skjuts eftersom allt är ditt fel så kommer inte riktigt motiveringen att fortsätta så lätt.

När du fått höra att du kommer att bli underkänd på ridprovet i en hel vecka innan, hur ska man då kunna tänka positivt?
Jag har ingen lust att gå tillbaka till gruppen under (och hoppa tillbaka typ 3-4 veckor), ingen större lust till 7-day assesment heller (då du måste prestera på topp under sju dagar - dygnet runt. Ridning, mockning, sopning, prov och allt annat vi gör). Misslyckas du med din 7-day assesment skickas du hem ändå. Det är faktiskt en väldigt stor skillnad på att åka frivilligt och bli hemskickad.


Tro nu inte att jag åker hem för att jag är rädd för att misslyckas, nej, det var bara inte roligt. Även om jag tagit mig igenom dessa två resterande veckor, så är det ju nio-tio månader kvar. Och om det inte känns rätt i magen, om det inte gör mig lycklig, varför ska jag då hålla på med det?

Det finns massa andra saker att göra med hästar, jag kanske tar Annas jobb sen när hon åker hem (;
Eller tar en amatörtränarlicens bara för skojs skull, eller ponnytränarlicens, eller börjar satsa på dressyr, eller körning, eller.. Det finns massor kvar att upptäcka!
Bestämt är i alla fall att jag följer med Unggalopp tillbaka i augusti när de gör sin årliga resa till Newmarket. Kommer att bli trevliga studiebesök och kära återseenden!


Jag har inte ångrat att jag åkt hit, men jag kommer inte ångra hemresan heller.

Kommentarer
Postat av: Johanna

O.k... Har inte förstått att det är den stilen dom kör på träningen.... Fy bubblan!!! Känns det rätt i magen att åka hem så är det verkligen det du ska göra! Som du själv säger - det finns massor av saker att göra/lära sig!! Välkommen hem igen! Och sluta för allt i världen inte att blogga! :-)

2009-03-14 @ 06:33:01
Postat av: Anna

Livet är inget genrep, det är faktiskt för kort för att slösa på saker som inte känns bra/är kul...

och du..den erfarenhet o kunskap du har fått hitills kan ingen ta ifrån dig.

Välkommen hem, det finns lediga hästjobb:)

2009-03-14 @ 08:31:42
Postat av: Ellinor

Tråkigt att höra att du inte heller blev kvar, men jag hoppas vi ses på galoppbanorna här hemma :) vi kanske blir amatörtränarkonkurenter ;)

2009-03-14 @ 17:47:54
Postat av: Anna

Mitt jobb ger jag inte bort;) men du far gärna komma och hälsa pa! Är dock övertygad om att du hittar nagot annat riktigt roligt hästjobb, finns ju en hel del... Ses när jag kommer hem om 2 veckor:)

2009-03-15 @ 14:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0