Människohamn på balkongen

Hela morgonen (och förmiddagen) idag har jag suttit på balkongen. Lyckades hitta en oläst bok i vår Billy-bokhylla som inte är oläst längre. Precis lagom varmt för att sola var det också, så litegrann har färget bättrats på.

Fjärde boken av John Ajvide Lindqvist.

Människohamn är John Ajvide Lindqvists fjärde bok, och har alltså stått i min bokhylla sen den kom ut, ungefär. Hans tidigare böcker har jag slukat så fort jag fick dem i min hand, men inte denna. Tidigare försök att läsa boken har misslyckats, och inte heller ljudboken har lockat mig.
Det är som vanligt riktigt ruggiga böcker, men med människorna och relationerna i fokus. Och han gör det riktigt bra. Boken behövde bara stå och mogna till sig lite.

Och fy vad svårt jag hade att somna igår natt! Började redan då, Tobias var inte hemma och jag var uttråkad. Tyvärr var den alldeles för svår att lägga ifrån sig och gav mig hela tiden en känsla av olust, men jag antar att det är så en bra bok skall vara. Beställde två nya böcker igår (jag vet att jag egentligen inte har råd just nu, men man fick tredubbla Coop-poäng!), den nya Harry Bosch-deckaren (min absoluta favorit! dock inte den allra nyaste, den finns bara på engelska än så länge och knappt det) och Roger Moores biografi. Hörde om den sistnämda boken på radion, och det är ju en kul prick som borde ha mycket att berätta om livet..

Bokmärket som jag fick från Bokia i påskas har annars legat lite varstans runt här hemma, och lett till en hel del hot och dålig humor.

Annars var nog dagens bästa att jag äntligen fick Tobias att toppa håret, vilken kamp det har vart! ..för några ynka sm. Mamma var alldeles för snäll mot honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0