Dagen

Idag var jag lurad till Göteborg för att umgås med lite utlandssvenskar. En har visserligen precis flyttat hem, men är väl inte helt aklimatiserad ännu.
De slåss för gula bilar (och de mer brandgula arbetsfordonen som tillhör vägverket, men guldfärgade fordon räknas visst inte) och pratar med lustiga meninguppbyggnader.

Bad stod på programmet, och eftersom det regnade i Göteborg trodde jag hela tiden att de menade i badhus. Ungefär när det stod tre flickor och frös på en klippa gick det upp för mig att de faktiskt skulle i havet. Vänligt men bestämt avböjde och fick istället ta hand om kamerorna. Bildbevis finns (även om jag inte har några av dessa bilder).

Sedan blev det elvans spårvagn tillbaka till civilisationen igen och promenad i Haga. En fika och varm choklad tinade upp frusna lemmar.

Lite shopping, och tåget till landet igen. Väldigt trevlig dag, vi är ett gött gäng tjejer från BRS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0