Läsa och lyssna

Trött, febrig och lite arg på alla kristna som inte förstår att jag inte vill ha några böner eller lovsång.

Dagen har spenderats med böcker, i olika form.
Antingen som pocket, och då är det "Skynda att älska" av Alex Schulman som står för underhållningen. Är en bra bok, så långt jag har hunnit i alla fall. Kom gratis hem till brevlådan tack vare www.bloggenomgratis.se - något jag bara måste klicka in på ett par gånger om dagen. Juden i mig är ju ändå ganska stor, trots att ingen vill erkänna något äkta släktskap med någon. Alla skyller den snåla Rämö-genen på syskonens mormor (vars gamla stålsäng fortfarande finns sparad och är ruskigt skön att sova i) och vad vet jag egentligen om världen?

Den andra formen av bok kommer ur min cd-spelare, och är Ringens brödraskap, första delen i Ringarnas Herre och alltså ny-översättningen av klassikern Sagan om Ringen. Kära sambon hatar både bok och uppläsare, vilket gör det hela ytterligare lite bättre.

Efter att ha lyssnat på mästerverket Hobbiten (också känt under namnet "Bilbo") sådär femtio gånger var jag ju bara tvungen att köpa Ringarnas herre också. Samma uppläsare, och översatt så som författaren själv önskat. Det blir faktiskt bättre, även om jag gärna lägger vantarna på första utgåvan av Hobbien på svenska - den med illustrationer av Tove Jansson. Säkerligen mycket sevärt.


Annars händer ingenting spännande. Ska ta och skölja ner mina nyinköpta värktabletter (gött med receptfritt på Konsum!) med cola och sova. Igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0