En perfekt dag

Idag har nog vart en perfekt dag.

Sovmorgon, en liten tur på stan (handlat de första julklapparna till mamma), sen intressanta hundföreläsningar. FiQ efter skolan tillsammans med en vän, där kladdkakorna (som bara kostar en femma - med grädde!) kom precis ur ugnen och var varma. En bulle för en krona slank också ner.

Kommer hem, och får reda på att jag inte behöver betala full hyra i december och vips hade jag 800:- över (hyresvärden ska låna mitt kök i åtta dagar eller så, när jag ändå inte är hemma. Helt ok deal.). Loggar in på webben och ser att mattetentan som jag varit så orolig över blev godkänd. Sen väntade massa paket utanför min dörr, varav det ena var från mamma och innehöll det här:



En sak-kalender! Fastän jag egentligen är för stor och har flyttat hemifrån.. Ett julmirakel!

Ibland är det riktigt bra att vara mig.


Kommentarer
Postat av: nadia

Jag hade också behövt reducerad hyra i december. Jag skulle behöva gratis hyra i december.. Jättekul är det att csn tycker att man ska leva på 0 kr i december och halva januari.

2010-11-24 @ 23:09:20
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Mariette

OMG jag som mamma ser inget slut på det här med kalendrar och paketinslagning halva natten ;)Mina barn får absolut INTE läsa ditt inlägg för då slutar vi aldrig =)

Men himla kul för dig!

2010-12-01 @ 10:34:16
URL: http://mariettesrora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0