Hemma hos: Babe

Vissa dagar är det roligare att vara husdjursagronomstudent än andra, idag var en av dem. Trots riktigt ruskigt väder med blåst och regn hade vi det riktigt trevligt hemma hos de ekologiska grisarna.

Se och njut!



Den allra första tiden bor smågrisarna ihop med sin mamma, men när de blir lite större bor de tillsammans med några andra familjer i en stor box. Livliga och lustiga djur, springer runt och leker och busar.



Ekologiska grisar ska ha tillgång till utevistelse, men kanske var det själva plastskynket som döljer rasthagen som de här smågrisarna tyckte var allra roligast.. Kilade ut och in gjorde de i alla fall.



Smågris solarium.



Alla grisar stora nog att äta själv går ute, bökar i jorden och har det så bra som en gris kan. Ser det inte ganska härligt ut? Borde inte alla grisar ha det så? Finns bara ett sätt, köp ekologiskt!


Kommentarer
Postat av: stella

sv: jag vet, men det är jobbigt att ha alla böcker framför sig och inte fatta något :/

2010-10-20 @ 15:18:26
URL: http://stellia.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Åh vilka söta! :)

2010-10-20 @ 17:43:52
URL: http://lovisalindstrom.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilka fina kort du tagit! Det är riktigt så jag känner ett sug efter att få vara en liten griskulting just där :) Det som håller mig tillbaka är vetskapen om att de faktiskt går till slakt. Men om jag ska äta griskött vill jag att det ska komma ifrån en glad gris! Var gården KRAV-godkänd, vet du det?

2010-10-20 @ 20:15:37
Postat av: Pauline Emilia

Ja, det verkar ju ha det mycket bättre än andra grisar.. Men skulle aldrig äta gris ändå - just för att de faktiskt dör.. helt i onödan egentligen då människor inte måste äta gris.. :/ Men som sagt, nog borde alla grisar få ha det bra - och få vara ute och leka :)

2010-10-24 @ 02:43:28
URL: http://paulineemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0