Jag älskar kemi

Resten av den här terminen på SLU består av kemi. Bara kemi.
Samma kurs hela terminen, 30 hp.

Jag lägger runt tio timmar per dag åt kemi.

I gymnasiet klarade jag G i kemi B, men det var på håret. Således har kemi aldrig varit en stor favorit bland ämnena jag läst. Det måste bli ändring på detta. Jag gör inte mycket mer än äter och sover, förutom plugga kemi. Hinner inte åka hem och hälsa på pojkvännen eller hästen, träffar sällan vänner utan att kemiböcker är inblandade och ser inte på tv (tog inte ens med mig någon tv när jag flyttade). Att försöka blogga är lönlöst, så länge jag inte vill att bloggen ska handla om kemi. (Visste ni förresten att all biologisk aktivitet stannar vid runt -30 grader? Således är det ingen fara att äta mammutar som legat infrusna i Sibirien några hundra eller tusen år.)



Det är dags att börja älska kemi.

Kommentarer
Postat av: PHOTONERDEN

Ush. Kemi är sååå tråkigt!

2011-01-31 @ 22:21:59
URL: http://photonerden.se
Postat av: thesswester - inte som alla andra

håller med photonerden :p dock så är det säkert hur kul som helst om man tycker om det :)

2011-02-01 @ 10:11:32
URL: http://thesswester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0